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VIK 145

Longueur: 14,50m

Flottaison: 14,50m

Largeur: 8,05m

Quilles: 1,16m

Poids: 7500kg

En charge: 10300kg

Mât: 19,80m

Grand-voile: 83m²

Foc: 52m²

Spi: 168m²

Sous barrots: 2m

2 x 35CV diesel

Sandwich

Length: 49' 2"

Waterline: 49' 2"

Beam: 27' 3"

Keels: 3' 9"

Weight: 16900lbs

Loaded: 23300lbs

Mast: 63' 8" / 115sqft

Mainsail: 930sqft

Jib: 570sqft

Spinnaker: 1850sqft

Headroom:  6' 7"

2 x 35HP diesel

Sandwich

  

Vik 145 est le catamaran de voyage du juste milieu: Suffisamment grand pour avoir tout le confort, un comportement marin sécurisant et une vitesse de croisière soutenue.

Pas trop grand pour rester maniable par un couple et simple à entretenir.

 

La version 4 cabines représentée n’est qu’une des possibilités offertes dans un tel volume.

Vik 145 is the middle size voyager:

Large enough to be really comfortable with a nice turn of speed and a safe ride.

Not too big to be handled by a couple and to remain easily maintained.

 

The 4-cabin version illustrated is one of many possible layouts in such a large volume.

FREYDIS

Longueur: 14,99m

Flottaison: 14,99m

Largeur: 7,80m

Quilles: 1,08m

Dérives sabres: 0,52/2,59m

Poids: 7500kg

En charge: 9600kg

Mât: 19,80m / 9m²

Grand-voile: 86m²

Foc: 50m²

Spi: 165m²

Sous barrots: 2m

2 x 35CV diesel

Sandwich en moules femelles

Catégorie A CEE

Length: 49' 2"

Waterline: 49' 2"

Beam: 25' 7"

Keels: 3' 8"

Daggerboards: 1' 8"/8' 6"

Weight: 16500lbs

Loaded: 21100lbs

Mast: 65' / 100sqft

Mainsail: 950sqft

Jib: 550sqft

Spinnaker: 1820sqft

Headroom:  6' 7"

2 x 35HP diesel

Sandwich from female moulds

CEE A Category

Description : Description : profile Freydis 460

Description : Description : dessus Freydis 460_1

 

Description : Description : amenagement Freydis 460

Description : Description : Copie de cheorae 54   Description : Description : Copie de bluewater 8   Description : Description : Copie de bluewater 12   Description : Description : Copie de gipsy ray 22

 

Description : Description : Copie de visual 4   Description : Description : Copie de visual 1   Description : Description : Copie de visual 2   Description : Description : Copie de cheorae 39   Description : Description : Copie de cheorae 41   Description : Description : Copie de gipsy ray 25   Description : Description : Copie de bluewater 16

 

   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de gifi 81   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de gifi 76   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de gifis   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de gifi 38  Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de gifi 42

Freydis 49 est la dernière évolution de ce fameux modèle dont un exemplaire vient de terminer sa troisième croisière autour du Monde.

La version à dérive s’est forgée un impressionnant palmarès.

 

TOURNIER Marine le réalise en moules femelle et il est disponible à tous stades de construction. La construction utilise une résine vinylester avec des renforts Kevlar dans les fonds pour la meilleure résistance à l'impact et à l'osmose.

Il échoue facilement sur ses ailerons qui protègent coques, hélices et safrans et sont intégrés dans la courbe des aires des flotteurs.

 

Le gréement à mât rotatif carbone est efficace mais reste facile à manier grâce aux lazy-jacks de la grand-voile et l'enrouleur de foc. Les voiles légères en tête dopent les performances par petit temps.

 

Le carré panoramique peut accueillir une belle cuisine et la table à cartes. La version location à 4 ou 5 cabines possède deux salles d’eau qui résolvent tous les problèmes de circulation intérieure. La version voyage à 3 cabines bénéficie de moteurs centrés pour réduire le tangage.

 

Le plan de pont facilite les manœuvres des voiles ou de mouillage et invite au farniente. L'annexe est sur filet ou bossoirs.

Freydis 49 is the latest evolution of this famous model, one of which just completed her third Round the World cruise.

The daggerboard version boost an outstanding racing record.

 

TOURNIER Marine builts her from female moulds to any stage of completion from the bare mouldings to the finished boat. Construction uses vinylester resin and Kevlar reinforcements for best impact and fatigue resistance.

She easily takes the ground on her trouble-free low-aspect keels which protect her hulls, rudders and propellers and are faired into the hulls curve of area.

 

Her efficient carbon rotating rig is easily handled with the lazy-jacks of the mainsail and the jib roller-reefing.

Masthead drifter and spinnaker provide excellent performance in light weather. 

 

The bridge-deck accommodates a superb saloon, the chart table and a convenient galley. The twin bathrooms are ideally placed for circulation with 4 or 5 cabins for charter. For voyaging, the 3 cabins version have the engine amidships to reduce pitching.

 

The clean deck plan is a delight to handle sails, anchor or sunbath. The dinghy is on nettings or davits.

Description : Description : bateaux  Description : Description : Copie de freydis 46 14   Description : Description : Copie de freydis 46 3   Description : Description : CTC   Description : Description : loisirs nautiques   Description : Description : monirunkovene   Description : Description : multicoques mag   Description : Description : multihull world

 

Description : Description : multihulls magazine   Description : Description : multihull review   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : nema    Description : Description : palstek   Description : Description : voiles aventure  Description : Description : voile magazine  Description : Description : voiles et voiliers

VIK 150

Longueur: 14,99m

Flottaison: 14,99m

Largeur: 8,15m

Quilles: 1,13m

Poids: 6900kg

En charge: 9500kg

Mât: 19,10m / 8m²

Grand-voile: 85m²

Foc: 52m²

Spi: 165m²

Sous barrots: 2m

2 x 35CV diesel

Sandwich

Length: 49' 2"

Waterline: 49' 2"

Beam: 26' 9"

Keels: 3' 9"

Weight: 15200lbs

Loaded: 20900lbs

Mast: 62' 8" / 90sqft

Mainsail: 940sqft

Jib: 570sqft

Spinnaker: 1820sqft

Headroom:  6' 7"

2 x 35HP diesel

Sandwich

Description : Description : profile Maïa 147C

Description : Description : dessus Maïa 147C

 

Description : Description : Copie de amenagement Maia 147 série

   Description : Description : Copie de itzamma 19   Description : Description : Copie de itzamma 18   Description : Description : Copie de itzamma 89   Description : Description : Copie de itzamma 191

 

   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de albama 25            

 

Description : Description : Copie de itzamma 172   Description : Description : Copie de itzamma 174   Description : Description : Copie de itzamma 180      Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de albama 33   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de albama 31   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de albama 30   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : Copie de albama 29

Dérivé des Maïa 147, Brazapi 50 et Barramundi 520, Vik 150 est maintenant proposé à la construction à l’unité en sandwich.

 

Ses moyennes soutenues proviennent d'une longueur flottaison importante avec sections semi-circulaires, d'une grande largeur avec des extrémités puissantes, d'un fardage réduit

La plate-forme courte et bien dégagée de l'eau et des poids très centrés privilégient la douceur des mouvements.

 

Le Lerouge Twin Keel System intègre les ailerons dans la courbe des aires des flotteurs. Ces appendices combinent un échouage facile et un entretien facile avec une prés satisfaisant.

 

Le gréement à mât rotatif carbone, boosté par les voiles légères en tête, procure un excellent potentiel de vitesse.

Une trinquette de brise est prévue.

 

Des aménagements à 3, 4 ou 5 cabines ont été réalisés selon le programme. La position des diesels est centrée dans les limites des aménagements choisis.

Inspired by the Maïa 147, Brazapi 50 and Barramundi 520, Vik 150 is now proposed for one-off foam-sandwich construction.

 

Her sustained averages are due to her long waterline length and semi-circle sections, wide beam with adequate buoyancy and minimum windage.

A short bridge-deck high above the water, all weights kept amidships, favours a seakindly motion.

 

The Lerouge Twin Keel System fairs the keels into the hulls curve of area. These appendages combine trouble-free drying out, low maintenance with good windward efficiency.

 

Her rotating carbon rig combines with masthead light weather sails gives an outstanding speed potential.

A staysail can be set in heavy weather.

 

3, 4 or 5 cabins layouts have been built depending of the program. The diesels are situated as close to amidships as possible within the limits of accommodation choice.

   Description : Description : loisirs nautiques   Description : Description : multicoques mag   Description : Description : multihull international   Description : Description : multihull world   Description : Description : Description : Description : Description : Description : Description : varen   Description : Description : voiles et voiliers   Description : Description : voile magazine

ERIK LEROUGE   La Touche   85240 FOUSSAIS-PAYRE   France

Tel: +33 (0)2 51 51 46 45   Email: elyd@orange.fr