Monos

Catamarans

Trimarans

Dinghies

7m   8m   9m   10m   11m   12m   13m

14m  15m  16m  17m  18m  20m  24m

Racing   Open

News

History

Consulting

VIK 165

Longueur: 16,50m

Flottaison: 16,50m

Largeur: 8,90m

Dérives sabres: 0,56/2,80m

Poids: 8800kg

En charge: 11700kg

Mât: 23,90m / 13m²

Grand-voile: 116m²

Foc: 67m²

Spi: 236m²

Sous barrots: 2m

2 x 50CV diesel

Sandwich

Length: 53'10"

Waterline: 53'10"

Beam: 29' 2"

Boards: 1'10"/9' 3"

Weight: 19600lbs

Loaded: 25700lbs

Mast: 78' 4" / 140sqft

Mainsail: 1280sqft

Jib: 740sqft

Spinnaker: 2600sqft

Headroom: 6' 7"

2 x 50HP diesel

Sandwich

Description : Description : Description : profile Petter 55

Description : Description : Description : dessus Petter 55 

 

Description : Description : Description : Copie de amenagement Petter 55B   Description : Description : Description : Copie de amenagement Petter 55

Description : Description : Description : Copie de surfing enterprise 86   Description : Description : Description : Copie de mavie 41   Description : Description : Description : Copie de nouveau-3   Description : Description : Description : Copie de mavie 32   Description : Description : Description : Copie de mavie 50   Description : Description : Description : Copie de surfing enterprise 93

 

Description : Description : Description : Copie de mavie 30   Description : Description : Description : Copie de mavie 31   Description : Description : Description : Copie de Surfing Enterprise 120   Description : Description : Description : Copie de mavie 33   Description : Description : Description : Copie de nouveau-2

 

   Description : Description : Description : Copie de mavie 53   Description : Description : Description : Copie de surfing enterprise 90   Description : Description : Description : Copie de mavie 37   Description : Description : Description : Copie de mavie 34   Description : Description : Description : Copie de mavie 35

Vik 165 est dérivé du fameux Petter 55 avec son superbe styling du à Jean-Michel Ducancelle.

Il est réputé comme le catamaran de croisière le plus rapide du marché ayant atteint 8,3 nœuds par 6 nœuds de vent réel et facilement gagné ses premières courses en temps réel.

 

Il est personnalisé à votre exact programme de navigation avec un choix de 3 à 5 cabines et différentes dispositions de carrés ou cockpit.

La motorisation permet d'atteindre une vitesse de croisière de 10 nœuds et assure des manœuvres de port aisées.

 

Vik 165 possède des profondes dérives sabres profondes dans l'axe des coques pour un rendement optimal.

Il est muni en standard d'un mât-aile carbone, de voiles Spectra et d'enrouleurs, ferleurs et stoqueurs issus de la compétition.

Les moteurs sont situés sous les couchettes arrière pour centrer les poids.

Vik 165 is derived from the famous Petter 55 with her handsome styling done by Jean-Michel Ducancelle.

She is reputed as the fastest cruising catamaran on the market having achieved 8.3 knots in 6 knots of true wind at her first trials and easily won her first races in elapsed time!

 

She is customised to your exact sailing program with 3 to 5 cabins and different saloon or cockpit layouts possible.

The twin diesels provide more than 10 knots cruising speed and easy harbour handling.

 

Vik 165 benefits from deep carbon daggerboards placed on the centrelines for best efficiency.

She is fitted with a carbon fibre wing mast, Spectra sails and the latest carbon and Kevlar racing furlers.

The engines are located under the berths to keep heavy weights close to amidships.

Description : Description : Description : bateaux  Description : Description : Description : catamaran world  Description : Description : Description : le monde du catamaran  Description : Description : Description : loisirs nautiques    Description : Description : Description : multicoques mag  Description : Description : Description : voile magazine  Description : Description : Description : voiles et voiliers

VIK 169dc

Longueur: 17m

Flottaison: 16,25m

Largeur: 9,10m

Quilles: 1,21m

Poids: 10000kg

En charge: 13500kg

Mât: 21m

Grand-voile: 103m²

Foc: 43m²

Spi: 171m²

Sous barrots: 2m

2 x 60CV diesel

Sandwich ou strip planking

Length: 55' 9"

Waterline: 53' 3"

Beam: 29'10"

Keels: 4'

Weight: 22000lbs

Loaded: 29700lbs

Mast: 68'11"

Mainsail: 1130sqft

Jib: 470sqft

Spinnaker: 1880sqft

Headroom:  6' 7"

2 x 60HP diesel

Sandwich or strip planking

Description : Description : Description : profile Eldir 169DC

Description : Description : Description : amenagement Vik 169

 

Description : Description : Description : dessus Vik 169

Vik 169dc uniquement été conçu pour le day-charter.

Il possède deux cockpits accueillant jusqu'à 50 passagers.

L'intérieur accueille sanitaires, poste d'équipage et des cabines d'invités pour d'éventuelles expéditions de plongée.

Le gréement est très simple avec un foc autovireur et toutes les manœuvres reviennent jusqu'au poste de barre.

Vik 169dc was specifically designed for day-charter.

She can seat up to 50 passengers in two separate cockpits.

The hulls accommodate toilets, shower, crew quarters and guest cabins for eventual diving expeditions.

Her rig is extremely simple with a self-tacking jib and all the sheets are close to the steering position.

VIK 169

Longueur: 17m

Flottaison: 16,25m

Largeur: 9,10m

Quilles: 1,21m

Poids: 10000kg

En charge: 13500kg

Mât: 19,40m/10m²

Grand-voile: 85m²

Foc: 63m²

Spi: 190m²

Sous barrots: 2m

2 x 60CV diesel

Sandwich ou strip planking

Pont sandwich sur contreplaqué

Length: 55' 9"

Waterline: 53' 3"

Beam: 29'10"

Keels: 4'

Weight: 22000lbs

Loaded: 29700lbs

Mast: 63'8"/110sqft

Mainsail: 940sqft

Jib: 690sqft

Spinnaker: 2090sqft

Headroom:  6' 7"

2 x 60HP diesel

Sandwich or strip planking

Sandwich on plywood deck

Description : Description : Description : aménagement Eldir 170

Description : Description : Description : dessus Galaxy 170

Vik 169 est conçu pour le meilleur confort, la sécurité et manœuvre aisée par un couple de retraités.

Le gréement possède ainsi une grand-voile modérée et une trinquette de brise mais un mât rotatif en carbone préservera son efficacité.

Le Lerouge Twin Keel System combine un échouage facile et un entretien réduit avec des performances satisfaisantes.

Avec seulement 3 cabines, la coque tribord a pu être réservée au propriétaire! Un aménagement charter est prévu.

Vik 169 was designed for the best comfort, safety and extreme ease of handling by a retired couple.

The rig has therefore a moderate mainsail and a heavy weather staysail while a rotating carbon mast will preserve its efficiency.

The Lerouge Twin Keel System combines trouble-free drying out, low maintenance with good efficiency.

With only 3 cabins, the starboard hull could be left to the owner alone! A charter layout is planned.

ERIK LEROUGE   La Touche   85240 FOUSSAIS-PAYRE   France

Tel: +33 (0)2 51 51 46 45   Email: elyd@orange.fr