Monos

Catamarans

Trimarans

Dinghies

7m   8m   9m   10m   11m   12m   13m

14m  15m  16m  17m  18m  20m  24m

Racing   Open

News

History

Consulting

Styling

VIK 60

Longueur: 5,99m

Flottaison: 5,99m

Largeur: m

Sur remorque: 1,50m

Quilles: m

Poids: kg

En charge: kg

Mât: m / m²

Grand-voile: m²

Foc: m²

Spi: m²

Sous barrots: 1,15m

Coques sandwich

Ponts contreplaqué

Poutres aluminium

Length: 19' 8"

Waterline: 19' 8"

Beam:

On trailer: 5’

Keels:

Weight: lbs

Loaded: lbs

Mast:

Mainsail: sqft

Jib: sqft

Spinnaker: sqft

Headroom:  3' 9"

Sandwich hulls

Plywood decks

Aluminium beams

 

 

Vik 60 est un nouveau projet conçu pour le camping et être aisément tracté et mis à l’eau.

Il est donc aussi simple que possible avec deux ailerons, pas de bome ni de tangon, juste un petit foc autovireur.

 

Son dossier de plans est prévu pour une construction aussi facile que possible.

 

Les coques ont juste la largeur nécessaire pour abriter une couchette et stocker le matériel de randonnée.

Vik 60 is a new project designed for camping and be easily towed and launched.

She is therefore as simple as possible with two keels, no boom, no pole, just a small self-tacking jib.

 

Her set of drawings is specifically made for a construction as simple as possible.

 

The hulls are just beamy enough to accommodate a berth and stow trekking equipment.

VIK 65

Longueur: 6,50m

Flottaison: 6,49m

Largeur: 4,14m

Sur remorque: 2,28m

Quilles: 0,65m

Poids: 600kg

En charge: 1150kg

Mât: 9,35m / 2m²

Grand-voile: 20m²

Foc: 8m²

Spi: 29m²

Sous barrots: 1,35m

Hors-bord 4CV

Sandwich

Length: 21' 4"

Waterline: 21' 4"

Beam: 13' 7"

On trailer: 7' 6"

Keels: 2' 2"

Weight: 1300lbs

Loaded: 2500lbs

Mast: 30' 8" / 20sqft

Mainsail: 220sqft

Jib: 90sqft

Spinnaker: 320sqft

Headroom:  4' 5"

4HP outboard

Sandwich

profile Ksenia 64

Copie de dessus Ksenia 64

 

Copie de amenagement Ksenia 64

Copie de Ksenia 64-2 17   Copie de Ksenia 64-2 35      Copie de Ksenia 64-2 32   Copie de Ksenia 64-2 27   Copie de Ksenia 64-2 29

Vik 65 est conçu pour la croisière côtière économique et être  tracté pour changer son lieu de vacance ou hiverner dans son jardin.

 

Les coques sont très évasées pour obtenir de belles couchettes,  une dinette et des toilettes.

Le cockpit rigide protège l'équipage et les poutres forment des coffres de cockpit.

Vik 65 is designed for inexpensive coastal cruising, she can be towed to change one's playground or to winter the boat in one's garden.

 

The hulls are well flared to obtain nice berths, galley and toilets.

The rigid cockpit protects the crew and the box beams are used as cockpit lockers.

multihull review   voiles et voiliers

VIK 70

Longueur: 6,99m

Flottaison: 6,99m

Largeur: 4,58m

Sur remorque: 2,10m

Quilles: 0,66m

Poids: 600kg

En charge: 1150kg

Mât: 10,50m

Grand-voile: 23m²

Foc: 9m²

Spi: 32m²

Sous barrots: 1,40m

Hors-bord électrique 2kW

Coques sandwich ou strip planking

Ponts contreplaqué

Poutres aluminium

Length: 22'11"

Waterline: 22'11"

Beam: 15'

On trailer: 7'

Keels: 2' 2"

Weight: 1300lbs

Loaded: 2500lbs

Mast: 34' 6"

Mainsail: 250sqft

Jib: 100sqft

Spinnaker: 350sqft

Headroom:  4' 7"

2kW electric outboard

Sandwich or strip planking hulls

Plywood decks

Aluminium beams

profile Vik 70

amenagement Vik 70

 

dessus Vik 70

Vik 70 est conçu pour la croisière côtière économique et être aisément tracté et rapidement démonté.

Il est donc aussi simple que possible avec deux ailerons, pas de bome ni de tangon, juste un petit foc autovireur et deux petits winchs pour le spi.

 

Son dossier de plans est prévu pour une construction aussi facile que possible.

 

Une nouvelle version plus sportive est proposée avec des dérives et un tangon.

Vik 70 is designed for inexpensive coastal cruising, she can be easily towed and quickly assembled.

She is therefore as simple as possible with two keels, no boom, no pole, just a small self-tacking jib and two small winches for the spinnaker.

 

Her set of drawings is specifically made for a construction as simple as possible.

 

A new faster variant is proposed with daggerboards and bowsprit.

multicoques mag

VIK 71

Longueur: 6,99m

Flottaison: 6,99m

Largeur: 4,44m

Sur remorque: 2,30m

Quilles: 0,74m

Poids: 900kg

En charge: 1600kg

Mât: 9,30m / 2m²

Grand-voile: 19,50m²

Foc: 12m²

Spi: 40m²

Sous barrots: 1,45m

Hors-bord 6CV 4 temps

Sandwich

Length: 22'11"

Waterline: 22'11"

Beam: 14' 7"

On trailer: 7' 7"

Keels: 2' 5"

Weight: 2000lbs

Loaded: 3500lbs

Mast: 30' 6" / 20sqft

Mainsail: 215sqft

Jib: 130sqft

Spinnaker: 440sqft

Headroom:  4' 9"

6HP 4-stroke outboard

Sandwich

profile ksenia 69   Copie de dessus AR ksenia 69

dessus ksenia 69   aménagement ksenia 69

 

Copie de litAV ksenia 69   Copie de carreAR ksenia 69

Vik 71 est conçu pour offrir un confort convenable pour une petite famille en croisière côtière.

Il est transportable pour pouvoir changer facilement de lieu de vacance ou s'affranchir des problèmes de port à l'hivernage.

Avec 7m de long, il échappe aux droits de Francisation.

La nacelle centrale possède une dînette convertible en couchette double. Les flotteurs abritent deux belles couchettes et les toilettes.

Vik 71 is designed to offer adequate comfort to a small family for costal cruising.

She can be towed to easily change one's holiday waters or to avoid harbours for wintering.

With 23' length, she escapes some taxes in many countries.

The central pod accommodates a dinette which can be converted into a double bed. The floats have two extra berths and the toilets.

ERIK LEROUGE   La Touche   85240 FOUSSAIS-PAYRE   France

Tel: +33 (0)2 51 51 46 45   Email: elyd@orange.fr