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HARO 30

Longueur: 9,15m

Flottaison: 9,15m

Largeur: 6,40m

Sur remorque: 1,80m

Dérives sabres: 0,29/1,83m

Poids: 850kg

En charge: 1400kg

Mât: 15,60m / 5m²

Grand-voile: 57m²

Foc: 18m²

Gennaker: 61m²

Sous barrots: 1,50m

Hors-bord 6CV

Flotteurs sandwich

Poutres composite

Length: 30'

Waterline: 30'

Beam: 21'

On trailer: 6'

Daggerboards: 11"/6'

Weight: 1900lbs

Loaded: 3100lbs

Mast: 51' 2" / 60sqft

Mainsail: 630sqft

Jib: 200sqft

Gennaker: 670sqft

Headroom:  4'11"

6HP outboard

Sandwich floats

Composite beams

Haro 30 est un gros F28 destiné aux épreuves semi-hauturières en Classe V.

Il répond ainsi aux exigences d'aménagement et de sécurité de l'AMH et du MOCRA.

Il est transportable pour pouvoir participer à un large programme de couse sans convoyage.

Construction, plan de pont et gréement sont modulés selon le programme de course et le budget disponible.

Haro 30 is an overgrown F28 destined to short offshore races in Class V.

She complies with AMH and MOCRA accommodation and safety requirements.

She is trailerable to extend her racing program without the need for delivery trips.

Building method, materials, deck layout and rig will vary depending of the racing program and budget available.

multihull international

HARO 35

Longueur: 10,67m

Flottaison: 10,67m

Largeur: 7,60m

Dérives sabres: 0,33/2,13m

Poids: 1600kg

En charge: 2300kg

Mât: 17,20m / 7m²

Grand-voile: 58m²

Foc: 31m²

Gennaker: 74m²

Sous barrots: 1,51m

Hors-bord 10CV

Flotteurs sandwich

Poutres carbone

Length: 35'

Waterline: 35'

Beam: 24'11"

Daggerboards: 1' 1"/7'

Weight: 3500lbs

Loaded: 5100lbs

Mast: 56' 5" / 80sqft

Mainsail: 640sqft

Jib: 340sqft

Gennaker: 810sqft

Headroom:  5'

10HP outboard

Sandwich floats

Carbon beams

Haro 35 est la synthèse de l'expérience acquise sur divers catamarans de course au large.

Son aile rejoignant les coques abrite une couchette de quart, un réchaud et la navigation pour faciliter la veille et la manœuvre en solitaire ou en double.

Construction, plan de pont et gréement sont modulés selon le programme de course et le budget disponible.

Haro 35 is the result from the experience gained on various offshore racing catamarans.

Her wing joins the hulls to accommodate quarter berth, stove and navigation for easy watch keeping and manoeuvring while single or double-handed.

Building method, materials, deck layout and rig will vary depending of the racing program and budget available.

voiles et voiliers

HARO 40

Longueur: 12,19m

Flottaison: 12,19m

Largeur: 8,50m

Dérives sabres: 0,35/2,27m

Poids: 2200kg

En charge: 3000kg

Mât: 19,20m / 9m²

Grand-voile: 71m²

Foc: 38m²

Gennaker: 87m²

Sous barrots: 1,67m

Hors-bord 10CV

Flotteurs sandwich

Poutres carbone

Length: 40'

Waterline: 40'

Beam: 27'11"

Daggerboards: 1' 2"/7' 6"

Weight: 4800lbs

Loaded: 6600lbs

Mast: 63' / 100sqft

Mainsail: 780sqft

Jib: 420sqft

Gennaker: 960sqft

Headroom:  5' 6"

10HP outboard

Sandwich floats

Carbon beams

Haro 40 est la synthèse de l'expérience acquise sur divers catamarans de course au large.

Son aile rejoignant les coques abrite une couchette de quart, un réchaud et la navigation pour faciliter la veille et la manœuvre en solitaire ou en double.

Construction, plan de pont et gréement sont modulés selon le programme de course et le budget disponible.

Des flotteurs en sandwich Kevlar/époxy sous vide et les poutres et dérives en carbone sont une bonne base de départ.

Haro 40 is the result from the experience gained on various successful offshore racing catamarans.

Her wing joining the hulls accommodates quarter berth, stove and navigation for easy watch keeping and manoeuvring while single or double-handed.

Building method, materials, deck layout and rig will vary depending of the racing program and budget available.

Vacuum epoxy/Kevlar foam-sandwich floats and carbon beams and daggerboards are a good basis.

course au large   multicoques mag

HARO 45

Longueur: 13,71m

Flottaison: 13,71m

Largeur: 9,40m

Dérives sabres: 0,38/2,42m

Poids: 2900kg

En charge: 3800kg

Mât: 21,10m / 11m²

Grand-voile: 85m²

Foc: 45m²

Gennaker: 104m²

Sous barrots: 1,84m

2 x Hors-bord 10CV

Flotteurs sandwich

Poutres carbone

Length: 45'

Waterline: 45'

Beam: 30'10"

Daggerboards: 1' 3"/7'11"

Weight: 6400lbs

Loaded: 8400lbs

Mast: 69' 3" / 120sqft

Mainsail: 940sqft

Jib: 500sqft

Gennaker: 1140sqft

Headroom:  6'

Twin 10HP outboard

Sandwich floats

Carbon beams

Haro 45 est un projet pour devenir l'ultime multicoque Open Classe III.

Avec un fardage réduit, une grande résistance à l'enfournement et un excellent rapport poids/puissance, le catamaran offre un potentiel certain.

Des ballasts augmentent la puissance au prés et des foils contrôlent l'assiette longitudinale au portant.

L'ergonomie du plan de pont assure une manœuvre aisée en solitaire au large comme en équipage en Grand Prix.

Une construction haut de gamme est indispensable pour être compétitif face aux meilleurs trimarans.

Haro 45 is a project to become the ultimate Class III Open multihull.

With low windage, good buoyancy against pitchpoling and high power/weight ratio, a catamaran has a big potential for this type of racing.

Water ballasts increase power upwind while hydrofoils control the trim off the wind.

The deck plan provides easy sail handling for offshore single-handed racing as well as crewed for a Grand prix.

High-Tech construction must be used to be competitive against the best trimarans in this class.

HARO 50

Longueur: 15,24m

Flottaison: 15,24m

Largeur: 10,24m

Dérives sabres: 0,46/2,69m

Poids: 4500kg

En charge: 5500kg

Mât: 21,10m / 11m²

Grand-voile: 106m²

Foc: 68m²

Gennaker: 106m²

Spinnaker: 211m²

Sous barrots: 1,85m

Deux saildrives 18CV

Flotteurs sandwich

Poutres carbone

Length: 50'

Waterline: 50'

Beam: 33' 8"

Daggerboards: 1' 6"/8'10"

Weight: 9900lbs

Loaded: 12100lbs

Mast: 69' 2" / 120sqft

Mainsail: 1170sqft

Jib: 750sqft

Gennaker: 1170sqft

Spinnaker: 2320sqft

Headroom:  6' 1"

Twin 18HP saildrives

Sandwich floats

Carbon beams

Haro 50 fut étudié à l’origine pour la Classe 50. Cette jauge évoluant exclusivement vers des trimarans à foils, ce catamaran demeure un multicoque de compétition plus abordable accessible aux amateurs. Et il ne manque pas de belles courses pour eux dans le monde entier !

Haro 50 was originally designed for the Class 50. This rule been now restricted to trimarans with foils, this catamaran remains a cheaper, interesting alternative for the Corinthian owner. There is a vast number of nice races worldwide to keep them busy!

loisirs nautiques   multicoques mag      seahorse

ERIK LEROUGE   La Touche   85240 FOUSSAIS-PAYRE   France

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