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USHUAÏA 15

Longueur: 4,60m

Largeur: 2,20m

Quilles: 0,38m

Poids: 90kg

En charge: 180kg

Mât: 6,70m

Voilure: 11m²

Coques sandwich

Poutres aluminium

Length: 15' 1"

Beam: 7' 3"

Keels: 1' 3"

Weight: 200lbs

Loaded: 400lbs

Mast: 22'

Sail area: 120sqft

Sandwich hulls

Aluminium beams

Sans bome et muni d'ailerons, Ushuaïa 15 est un catamaran en solitaire très simple pour débutants.

Boomless and fitted with skegs, Ushuaïa 15 is an extremely simple single-handed catamaran for beginners.

USHUAÏA 17

Longueur: 5,25m

Largeur: 2,29m

Quilles: 0,48m

Poids: 130kg

En charge: 310kg

Mât: 8,15m

Voilure: 18m²

Spinnaker: 18m²

Coques sandwich

Poutres aluminium

Length: 17' 3"

Beam: 7' 6"

Keels: 1' 7"

Weight: 290lbs

Loaded: 680lbs

Mast: 26' 9"

Sail area: 200sqft

Spinnaker: 200sqft

Sandwich hulls

Aluminium beams

Sans bome et muni d'ailerons, Ushuaïa 17 est un catamaran en double très simple pour débutants.

Un trapèze et un spi asymétrique permettent de s'amuser.

Boomless and fitted with skegs, Ushuaïa 17 is an extremely simple 2-crew cat for beginners.

A trapeze and an asymmetric spinnaker provide the fun.

HARO 18

Longueur: 5,50m

Largeur: 3,60m

Dérives sabres: 0,17/1,02m

Poids: 120kg

En charge: 210kg

Mât: 10m

Voilure: 18m²

Spi: 18m²

Coques sandwich ou strip planking

Poutres carbone

Length: 18'

Beam: 11'10"

Daggerboards: 7"/3' 4"

Weight: 260lbs

Loaded: 460lbs

Mast: 32'10"

Sail area: 200sqft

Spinnaker: 200sqft

Sandwich or strip planking hulls

Carbon beams

L'ultime catamaran en solitaire pour la classe 18m².

Dérives sabres et safran pivotant.

Un spi est même possible!

Une version Classe A a également été dessinée.

The most exciting single-handed catamaran for the 18m² class.

Daggerboards and lifting rudders.

A spinnaker is even possible!

An A-Class has also been designed.

HARO 18-2

Longueur: 5,52m

Largeur: 2,60m

Dérives sabres: 0,22/1,10m

Poids: 180kg

En charge: 340kg

Mât: 9,10m

Voilure: 20 / 20,70 / 21,40m²

Spi: 19 / 21m²

Coques sandwich

Poutres carbone

Length: 18' 1"

Beam: 8' 6"

Daggerboards: 9"/3' 7"

Weight: 400lbs

Loaded: 750lbs

Mast: 29'10"

Sail area: 220 / 228 / 235sqft

Spinnaker: 209 / 231sqft

Sandwich hulls

Carbon beams

Le catamaran des raids du circuit F18. Dérives sabres et safran pivotant.

Une version pour la nouvelle F18 High-Tech est prévue.

Designed to race the World F18 circuit. Daggerboards and lifting rudders.

A version for the new F18 High-Tech is planned.

USHUAÏA 18

Longueur: 5,65m

Largeur: 2,60m

Quilles: 0,45m

Poids: 185kg

En charge: 380kg

Mât: 9,20m

Voilure: 23,60m²

Spi: 21m²

Coques sandwich

Poutres aluminium

Length: 18' 7"

Beam: 8' 6"

Keels: 1' 6"

Weight: 410lbs

Loaded: 840lbs

Mast: 30' 2"

Sail area: 260sqft

Spinnaker: 230sqft

Sandwich hulls

Aluminium beams

Ushuaïa 18 est réellement conçu pour les raids:

Franc-bord important pour la grosse mer. Flotteurs volumineux pour une charge importante ou un 3ème équipier. Coffres étanches pour stocker le matériel. Ailerons pour la sécurité.

Construction en sandwich en moules femelle ou sur mannequin.

Ushuaïa 18 is specifically designed for camping:

High freeboard for rough waters. Big floats to carry the load or a third crew. Watertight lockers for the equipment. Keels for safety.

Foam-sandwich construction from female moulds or on a male battened mould.

multihull international   multicoques mag

HARO 19

Longueur: 5,65m

Largeur: 2,41 / 2,55m

Dérives pivotantes: 0,21/1,10m

Poids: 150kg

En charge: 310kg

Mât: 7,93 / 9,20m

Voilure: 22 / 23,60m²

Spi: 0 / 21m²

Coques sandwich

Poutres alu / carbone

Length: 18 7"'

Beam: 7'11" / 8' 4"

Pivoting boards: 8"/3' 7"

Weight: 330lbs

Loaded: 680lbs

Mast: 26' / 30' 2"

Sail area: 240/ 260sqft

Spinnaker: 0 / 230sqft

Sandwich hulls

Aluminium / Carbon beams

Haro 19 est conçu pour le fun ou les raids:

Franc-bord important pour passer dans le clapot, dérives et safrans pivotants pour beacher.

Un kit de flotteurs permet de recevoir gréement, poutres  arrière et safrans de HOBIE 16.

Le bateau terminé possède un gréement plus puissant en carbone et une largeur accrue avec des poutres carbone et des wings.

Haro 19 is a no-rule cat for beach hoping or simply to have fun:

High freeboard for rough waters, pivoting boards and rudders for beaching.

Floats are available as a retrofit for HOBIE 16 rig, beams and rudders.

The finished boat has a taller carbon rig and is wider with carbon beams plus wings.

USHUAÏA 20

Longueur: 5,99m

Largeur: 2,54m

Quilles: 0,41m

Poids: 300kg

En charge: 550kg

Mât: 8,50m / 1m²

Voilure: 20m²

Spi: 21m²

Hors-bord électrique 2kW

Sandwich sur mannequin

Length: 19' 8"

Beam: 8' 4"

Keels: 1' 4"

Weight: 660lbs

Loaded: 1200lbs

Mast: 27'10" / 10sqft

Sail area: 220sqft

Spinnaker: 230sqft

2kW electric outboard

Foam-sandwich

profile Lady Hawk 20

dessus Lady Hawk 20

Copie de lady_hawk_20   Copie de Lady Hawk 20-3 6   Copie de Lady Hawk 20 1   Copie de Lady Hawk 20-6 12   Copie de Lady Hawk 20 11   Copie de Lady Hawk 20-1 14   Copie de Lady Hawk 20-1 5   Copie de Lady Hawk 20-1 8

Intermédiaire entre les catamarans de sport et les croiseurs, ce bateau de promenade est conçu pour procurer le maximum d'agrément avec le minimum de contraintes.

Les flotteurs sont réunis par des poutres formant équipets et un plancher rigide protégeant des embruns. Les coques peuvent abriter du matériel de camping. La bome peut supporter une tente.

Le transport se fait sans démontage. Coques et safrans sont protégés par des ailerons efficaces.

Le gréement cat-boat est particulièrement facile à manœuvrer.

Un moteur hors-bord se monte sur la poutre arrière.

Mid-way between the dinghy cats and the small cruisers, this day-sailer is designed to provide the most pleasure with minimum constraints.

 

Box beams are used as cockpit lockers and a solid platform which shelters from spray join the floats. The hulls can store some camping equipment. The boom holds a tent.

She can be towed in one piece and efficient keels protect her hulls and rudders.

The Una-rig is extremely easy to handle.

An outboard engine is mounted on the aft beam.

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HARO 20

Longueur: 6,10m

Largeur: 3,05m

Dérives sabres: 0,21/1,10m

Poids: 170kg

En charge: 350kg

Mât: 11m

Voilure: 22m²

Spi: 24m²

Coques sandwich

Poutres carbone

Length: 20'

Beam: 10'

Daggerboards: 8"/3' 7"

Weight: 380lbs

Loaded: 770lbs

Mast: 36' 1"

Sail area: 240sqft

Spinnaker: 260sqft

Sandwich hulls

Carbon beams

Un pur catamaran de régate pour la F20. Dérives sabres et safrans suspendus.

Une version Classe B a également été réalisée.

A flat-out F20 racing catamaran. Daggerboards and spade rudders.

A B-Class version has also been built.

HARO 22

Longueur: 6,70m

Largeur: 3,05 / 3,66m

Dérives sabres: 0,21/1,24m

Poids: 240kg

En charge: 400kg

Mât: 9,50 / 10,70m

Voilure: 24 / 28m²

Spi: 25 / 28m²

Coques sandwich

Poutres carbone

Length: 22'

Beam: 10' / 12'

Daggerboards: 8"/4' 1"

Weight: 510lbs

Loaded: 880lbs

Mast: 31' / 35' 1"

Sail area: 260/ 310sqft

Spinnaker: 280 / 310sqft

Sandwich hulls

Carbon beams

L'ultime catamaran de sport en double pour faire le scratch dans toutes les épreuves.

Il est disponible avec un gréement et poutre arrière de TORNADO SPORT ou avec un gréement plus puissant en carbone et une largeur accrue.

The ultimate 2-crew beach-cat to be first over the line in all races.

Daggerboards and carbon rig.

She is available with TORNADO SPORT rig and aft beam or with a taller carbon rig with increased beam.

ERIK LEROUGE   La Touche   85240 FOUSSAIS-PAYRE   France

Tel: +33 (0)2 51 51 46 45   Email: elyd@orange.fr